1/16/2015

INTAC kuulumisia

Palastuksia, paljastuksia.

Seuraavaa Intac näyttelyä tehdään ja duuneja väkerrellään. 
Tänä kevääni töitämme näkee Osakassa.


Olen nyt noin vuoden verran alkanut entistä vahvemmin tuntemaan, että lanka ja valokuvat, eteenkin niiden yhdistäminen on minua varten. 

Muutamia uusia ideoita on syntynyt nykyistä työtäni tehdessä.
Elikkäs nykyinen työni on yhteistyö projekti kanadalaisen Jacquelynin kanssa.
Tutkimme sosiaalistamediaa ja kirjontaa. 

Työskentelymme statement kuulostaa tältä:

"This project explores the social traditions of embroidery and
compares them to methods of communication and
socializing in our modern day society. Throughout history
embroidery has been a social activity often used by women
as a form of communication. In today's technologically
driven society, social media has revolutionized the way we
communicate, creating online forums as freedom of
expression. This project seeks to make connections between
the handmade craft and the virtual world of the internet as
forms of communication specifically by hand-embroidering
photos posted to Instagram. "

Tässä kuvia, joita tällä hetkellä olen työstänyt:





Deadline näille ja projektille on tämän kuun lopussa, nämä kyseiset kuvat saan todellakin valmiiksi.
Siitä ei minulla ole ongelmaa yhtään. 
Mutta olemme puhuneet jatkavamme projektia ja haluamme varmaan tulevaisuudessa myös viedä sitä vielä eteenpäin, muuhun sosiaaliseenmediaan. 

Tämä projekti sai minut käyttämään intagrammia. 
Minulla on ollut insta käytössäni jo useamman vuoden, kuitenkin ennen tätä projektia siellä oli ehkä juuri ja juuri kymmenen kuvaa. Nyt olen koittanut käyttää instaani enemmän, jotta sieltä löytyisi vähän enemmän kuvia toteuttettavaksi. 

En kuitenkaan vieläkään ole oikeen tottunut käyttämään sitä tai ylipäätänsä kännykän kameran käyttö on minulle aika vierasta. Lisäksi kännykkäni kamera on todella surkeakin. Mutta ompahan ajanut asiaansa viime aikoina ja saanut edes jotain aikaan. 

Projektin tekotapaa en koe millään tavalla vieraaksi. Mitä tulee aiheeseen sosiaalinenmedia, on minulle jokseenkin vierasaihe taiteen tekemiseen. Kuitenkin pidän sosiaalisenmedian ilmiötä hyvin mielenkiintoisena ja jatkossa varmasti jollain tapaa sidoksissa taiteentekemiseeni. 

over and out